Fotografia reklamowa

28-11-2019

Czym charakteryzuje się fotografia reklamowa?

Reklama otacza nas zewsząd – widzimy ją w portalach społecznościowych i aplikacjach, wyszukiwarce, na stronach sklepów internetowych, a także w telewizji i prasie. W czasach kultury obrazu stworzenie dobrej wizualnej reklamy może sprawić, że dany produkt lub marka wybiją się na rynku. Nie powinno więc dziwić, że w ostatnich dziesięcioleciach fotografia reklamowa stała się jedną z ważniejszych dziedzin tej sztuki.

Podstawy fotografii reklamowej

Najogólniejsza definicja fotografii reklamowej brzmi: są to zdjęcia wykonane w celu promowania produktu, marki czy też jej działań lub założenia. W praktyce fotografia reklamowa dzieli się na różne rodzaje wykonywanych zdjęć, zależnie od fotografowanych obiektów lub modeli i sposobu tworzenia zdjęcia. Jakie terminy dotyczące rodzajów tej dziedziny fotografii możesz spotkać?

  • Packshot – dotyczy fotografii produktowej. Produkty są fotografowane do poszczególnych reklam w social media, katalogów marek czy gazetek reklamowych. Produkty są obfotografowywane na stronach sklepów internetowych – to dzięki temu najczęściej podejmujemy decyzję, czy chcemy zakupić dany produkt drogą wirtualną. Zdjęcia charakteryzują się dokładnością i wysokim poziomem precyzji, a nierzadko przedmiot czy model lub modelka są fotografowani na jasnym tle, które będzie eksponować produkt.

  • Fotografia kulinarna – jeszcze dziesięć lub dwadzieścia lat temu zdjęcia prezentujące posiłki były nadmiernie prześwietlone i mogły sprawiać wrażenie, że fotografowany obiekt jest wręcz sztuczny. Dziś widzimy odwrotny trend – jedzenie fotografowane jest w sposób jak najbardziej naturalny, odpowiednio nasycone kolory i światło sprawiają, że potrawy wyglądają apetycznie i jednocześnie nie straszą efektem plastikowego owocu lub warzywa. Fotografia kulinarna w dużej mierze przeniosła się na Instagrama, jednak wciąż zdarzają się zdjęcia wykonywane w celu umieszczenia w menu restauracji, a także katalogach supermarketów. Prężnie rozwija się również segment kulinarny na rynku prasowym. W nowoczesnym czasopiśmie kulinarnym możemy zauważyć różne podejścia do fotografowania jedzenia.

  • Fotografia modowa – niezwykle szeroka dziedzina. Zaliczają się do niej autorskie sesje zdjęciowe marek, pojedyncze zdjęcia produktowe na białym tle, jak i zdjęcia wykonywane do portfolio modeli lub modelek. Plakaty marek odzieżowych również rządzą się swoimi prawami, nie rzadko jest to fotografia cyfrowa wzbogacona o środki programów do obróbki zdjęć i twórczą inwencję grafika.

  • Fotografia wnętrz – bardzo istotna dla wszystkich branż, które oferują usługi dotyczące wnętrz. Skorzystają z niej sklepy meblarskie, ale także hotele czy agenci nieruchomości. Zdjęcie wnętrz musi być dostosowane do targetu danej usługi. Dlatego oświetlenie, nasycenie kolorów i ekspozycja elementów wyposażenia będzie zależała od wspólnych ustaleń klienta i fotografia.

Jeżeli chcesz rozpocząć swoją przygodę z fotografią reklamową, odwiedź sprawdzony sklep fotograficzny i wybierz najlepszy sprzęt dla siebie.

Dla naszych czytelników kod rabatowy -5% na wszystko

KOD: maxfoto-blog